Nogi i stopy

Poczuj wiosnę pod stopami

Już dawno schowałaś ciepłe, zimowe buty i skarpety. Ale twoje nogi dobrze je pamiętają, bo to im "zawdzięczają" ten nie najlepszy wygląd.

Musisz tylko poświęcić trochę więcej niż dotąd czasu na zabiegi pielęgnacyjne i dobrać odpowiednie kosmetyki.

Pierwszy krok

To kąpiele i usunięcie zrogowaciałego naskórka. Wieczorem wymocz stopy w ciepłej wodzie z dodatkiem soli lub płynu. Potem usuń zgrubienia, ale nie pumeksem. Ostre tarcie powoduje, że skóra narasta jeszcze szybciej. Delikatniejszy jest pilnik. Używaj go raz w tygodniu. Jeszcze częściej rób piling, który wygładza i zapobiega rogowaceniu naskórka.

Drugi krok

Sięgnij po kremy. Potrzebujesz dwóch. Rano używaj lekkiego, nawilżającego. Powinien on mieć także działanie odświeżające lub dezodorujące. Natomiast ten, który wklepujesz na noc, musi odżywić i zregenerować skórę. Jego wcieranie warto od razu połączyć z delikatnym masażem stóp. Zawsze zaczynaj go od palców.

Trzeci krok

Wypoleruj paznokcie. Najlepiej rób to specjalną kostką raz w tygodniu. Potem pomaluj płytki odżywką, by je wzmocnić. Powinnaś je też skrócić i opiłować. Pamiętaj tylko, by nie zaokrąglać boków, bo to sprzyja ich wrastaniu. Obcinaj je więc prosto.

 

Czwarty krok

Przygotuj dla stóp coś ekstra. Jeśli są bardzo przesuszone, zafunduj im maseczkę. Wykorzystaj gotową Scholla (ok. 12 zł) lub nasmaruj je grubą warstwą nawilżającego kremu do stóp. Możesz też wybrać się do salonu na odżywczy pedikiur z maseczką parafinową (ok. 100 zł).

Polecamy:

Odżywka w sprayu do stóp i paznokci, Scholl, ok. 15 zł; krem do stóp i pękających pięt, Flos-Lek, ok. 8 zł; krem nawilżający z serii Lirene, Eris, ok. 12 zł; krem odżywczy i koncentrat regenerujący, Yves Rocher, ok. 22 i 34 zł.