Nogi i stopy

Zimowy program pielęgnacji


Ostry wiatr smaga ciało, mróz szczypie w policzki, a marznące krople deszczu wbijają się w twarz jak szpilki. Jeśli chcemy, by zima nie zaszkodziła naszej cerze, musimy nauczyć się jej bronić. Pomogą nam w tym sprawdzone domowe sposoby i odpowiednie kosmetyki.

Marznące stopy

W ciągu dnia ściśnięte w grubych rajstopach i ciężkich butach są gorzej ukrwione i szybciej przemarzają. Dlatego gdy jest zimno powinnyśmy nosić obuwie o dość szerokich czubach, które pozwoli stopom swobodnie się ułożyć. Przed wyjściem z domu warto wmasować w nie niezbyt tłusty krem, który dodatkowo będzie izolował przed mrozem. Jeśli stopy się pocą, pamiętajmy także o użyciu antyperspirantu, bo wilgotne zmarzną znacznie szybciej. Warto też włożyć do butów wkładki, które wchłoną nadmiar potu, a ponadto sprawią, że nogom będzie cieplej. Przepocone wkładki należy często wymieniać na nowe albo, jeśli jest to możliwe, prać. Najlepiej w ręku, aby się nie skurczyły.

Jeżeli stopy są zmarznięte, po przyjściu do domu zanurzmy je w misce z ciepłą wodą i rozgrzewającym olejkiem eukaliptusowym, cynamonowym lub goździkowym, a następnie zróbmy masaż. Wsmarujmy w nie odżywczy krem i włóżmy grube skarpety. Dzięki temu szybko się rozgrzeją, będą dobrze nawilżone i odprężone. Ulgę przyniosą im również naprzemienne kąpiele w ciepłej i zimnej wodzie. Dobrze jest też na noc posmarować stopy rozgrzewającą maścią kamforową, a potem założyć skarpetki.


UWAGA

Jeśli odmroziłyśmy stopy i domowe środki okazały się nieskuteczne, poddajmy się serii zabiegów polegających na naświetlaniu ich promieniami podczerwonymi (lampa Solux z niebieskim filtrem) w gabinecie dermatologicznym.