Nogi i stopy

 

Sposoby na... opuchnięte nogi

To nie tylko letnia dolegliwość. Ciężkie, obolałe nogi miewamy także zimą. Jak im pomóc?

 

W pracy zmieniaj obuwie. Kilka godzin w kozakach powoduje, że stopy i łydki są opuchnięte i obolałe. Unikaj również skarpetek czy rajstop z mocnym ściągaczem; uciskają one skórę, co sprzyja obrzękom.

Pamiętaj, by więcej się ruszać. Gdy długo stoisz czy siedzisz, bardzo spowalnia się krążenie krwi. W nogach wywołuje to niemiłe uczucie ciężkości.

Wieczorem daj stopom trochę wytchnienia. Przeznacz 10 minut na krótkie ćwiczenie. Oprzyj nogi wysoko o ścianę; to pozwoli szybko odpłynąć nagromadzonej w nich krwi. W ten sposób pozbędziesz się opuchlizny, a przy okazji odpoczniesz.

Stosuj zimny prysznic (od stóp w górę). To obkurczy napuchniętą skórę, a chłód złagodzi ból w łydkach.

Sięgnij po chłodząco-kojące spraye lub żele do zmęczonych nóg. Niektóre można stosować nawet na rajstopy. Szybko przynoszą ulgę, bo zawierają mentol.

 

 

Polecamy:
Relaksujący krem do zmęczonych nóg, Flos-Lek, ok. 14 zł.
Żel do zmęczonych nóg, Farmona, ok. 11 zł.