ZDROWIE

Kuracje, które oczyszczą twój organizm z toksyn

Jesteś znużona, masz szarą cerę i podkrążone oczy? Pozbądź się toksyn, a odzyskasz wigor oraz ładny wygląd w jeden dzień.

W tym, co jesz i pijesz, są nie tylko rozmaite substancje przydatne komórkom ciała, ale i wiele szkodliwych "śmieci". Chociaż organizm stara się je usuwać (np. z potem i moczem), nie zawsze nadąża z robieniem porządków. Nagromadzone toksyny zaburzają zaś pracę różnych narządów, odbijają się na twojej kondycji i wpływają na wygląd - zaczynasz miewać pryszcze, kłopoty żołądkowe czy częściej się przeziębisz albo łatwo męczysz. To znak, że potrzebujesz kuracji oczyszczającej. Oto trzy propozycje jednodniowych diet usuwających toksyny - wybierz tę, która ci najbardziej odpowiada. Taki dzień "generalnych porządków" dobrze jest powtarzać co miesiąc.

1. Jabłkowo-ryżowa

Całodzienna porcja jedzenia to 20 dag ugotowanego ryżu i 5 jabłek, surowych albo pieczonych. Owoców nie obieraj ze skórki, zachowają więcej substancji wspomagających odtruwanie. Ryż i jabłka podziel na 5 porcji - każdy posiłek powinien zawierać oba te składniki. Po śniadaniu i po kolacji wypij szklankę naparu z pokrzywy, posłodzonego łyżeczką miodu. Ponadto w ciągu dnia powinnaś wypić co najmniej 2 litry wody.

2. Warzywna

Ugotuj 3 litry zupy z: 6 marchewek, 6 cebul, 50 dag pomidorów, 25 dag zielonego groszku, 2 strąków papryki, selera i małej główki białej kapusty. Zupę dopraw ziołami (nie dodawaj soli, tłuszczu ani śmietany) i podziel na 5 porcji - ostatnią zjedz nie później niż na 2 godziny przed snem. Wypij     w ciągu dnia przynajmniej 3 szklanki wody.

3. Surówkowa

Podczas czterech posiłków w ciągu dnia możesz zjeść nie więcej niż 1,5 kg warzyw bezskrobiowych (zapomnij więc o ziemniakach, strączkowych, kukurydzy). Nie przyrządzaj surówek na zapas, bo pokrojone warzywa dość szybko tracą różne wartościowe substancje. Do przyprawiania możesz używać soku z cytryny i świeżych ziół; dodatkowo "przysługuje" ci łyżka sosu winegret albo oliwy oraz 4 łyżki jogurtu naturalnego. Przed każdym posiłkiem i godzinę po nim powinnaś wypić szklankę nie gazowanej wody.